Intervju med Stina Petersson - sstinapetersson

Dagens intervjuade person är Stina! En tokig tjej från Dalsland!
I en fråga står namnet Karin med, hon hette så i en teaterpjäs vi gjorde tillsammans! Inga konstigheter med det inte!


Tio intressanta fakta om dig:
1. Jag har ingen pappa.
2. Jag är ett shoppingfreak, köper hellre mycket billiga saker än få dyra saker (beror ju lite på såklart men ;d)
3. Om det finns mat, godis, kakor - rubbet, så äter jag. Varför skämmas över det man tycker om?
4. Tycker att jag personligen har bra självkänsla osv.
5. Kan njuta av att bråka med folk, får en kick antar jag.
6. Älskar den person jag blivit, trivs väldigt bra med mig själv oftast.
7. Anser att folk med "perfekt" uppväxt inte kommer komma lika långt i livet, så är det.
8. Kan lätt bli besviken om inte saker går som jag vill.
9. Tycker inte om betyget Godkänt/E.. vill alltid ligga över det!
10. Jag har 8 syskon, inget hel syskon.

Vilken/vilka bloggar läser du dagligen?: Väldigt många faktisk men kan dra några favoriter, Caty.nu, Kissies.se, epicfaiil.se, Dayswithjen.blogg.se & ikarolinshuvud.blogg.se :)

Du går första året på gymnasiet, vilket progam går du och är du nöjd med ditt val? Fördelar/nackdelar?:
Yes, går samhällFridagymnasiet i Vänersborg. Jag har faktiskt ångrat mig flera gånger och suttit och funderat på om det verkligen är rätt val osv..
Dock har vi precis fått valblanketer inför tvåan, vilka kurser/inriktningar vi ska göra, så tror allt att jag ska kunna knåpa ihop något bra utav detta.
Har länge funderat på att starta UF, vilket jag får möjlighet till i 2:an, trots att jag egentligen inte läser ekonomi (som är det som gäller hos oss).
Fördelar med min skola är att man jobbar självständigt väldigt mycket och man har nästan inga prov.
Nackdelar är faktiskt samma som ovan, har faktiskt haft väldigt svårt att anpassa mig till deras arbetssätt.. :(
Men överlag är jag väll rätt nöjd (:
Man kan ju aldrig vara 100% eller hur? ;)

Du har en kategori i din blogg som du kallar ''visste du att?'' vart får du allt i från? Det kan ju handla om nästan vad som helst! Och hur fick du den idén ?:
Ja, min kategori "Visste du att?".. Hehe det är sånt som jag själv gillar att läsa, rolig, användbar eller bara rentav knasig fakta!
Kände att det är något som kan locka fler, att det är inte bara jag som gillar sånt (:
Mycket av det kommer från egna upplevelser/saker jag läst.
Har b.la en väldigt bra bok som är full med crazy fakta :D

Vad är ditt störta mål i livet och hur kommer du att lyckas med det? :
Oj, vilken fråga -den var svår!
Mitt mål är rätt enkelt, men kräver en del för att komma dit.
Att bilda familj (med Andreé, Stinas festman.. Säger man så haha? Dom är iallfall nyligen förlovade!), skaffa hem och ett arbete man trivs med (kanske ha eget företag), ni vet det vanliga? ;)
Sen har jag även en dröm om en gård, typ ekologiskt och självförsörjande :3

Om du fick beskriva en vanlig onsdag för dig hur skulle den se ut?:
En vanlig onsdag under en skolvecka består av kort självständig dag, har endast en lektion på morgonen sen jobbar man självständigt resten.
Åker hem tidigt om jag inte stannar i stan och kollar i affärer, brukar bli en vända på mina favorit secondhand affärer oxå :)

Vad gör du oftast om helgerna? Är du ute och festar som den Karin jag känner eller är du hemma och myser med en film?:
Haha ja du, helgerna är jag oftast med Andreé eller någon kompis, mest Andreé faktiskt - han är ju trots allt min bästa vän.
Så en vanlig helg brukar bestå i av att vi ser på film, spelar, sitter och blir feta med snask eller hittar på något töntigt utomhus :P

Om du skulle beskriva denna intervju med tre ord vilka skulle det vara? :
Spännande, roligt och givande ;*

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL STINAS BLOGG!


Kommentarer
Postat av: Erika

Sv: Ja :D

2012-02-22 @ 17:14:34
URL: http://erikakarlberg.blogg.se/
Postat av: beda och cajsa

Den har bara varit bra bra! SJälv?

Vi bakade cupcakes med kompisarna!:)

2012-02-22 @ 19:45:28
URL: http://dukanalltidtaentitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback