Bara en tanke.

Jag såg en disskution som pågick på facebook så jag tänkte att jag kunde dela med mig av den till er! 

Den handlade om ifall man kunde gå eller inte gå med smink till skolan eller ja ens utanför huset utan smink.
De som argumenterae verkade vara eniga om att nätt och jämnt ingen såg bra ut utan smink.. Sjukt egentligen! 
Att gömma sig bakom massa spackel..

Jag misstänker om jag inte skriver att jag också brukar använda smink så skulle jag få en kommentar om det. 
Så nu är det sagt, jag använder oftast smink. Men inte så brutalt att jag sminkar mig innan jag ska gå utanför mitt hus..

Jag tycker inte det är så stor skillnad på mig med smink och mig utan smink, så jag skämms inte när jag går utan. Men visst, jag använder foundation när det är någonting jag vill täcka tillexempel en finne, ett sår eller mörkaringar runt ögonen. Men jag kan lätt gå utan smink en hel vecka i skolan. Det har jag gjort, och jag fick inte så stora reaktioner på att jag inte hade något smink.

Jag har ju mörka och långa ögonfransar så det gör det inte så hemskt. Jag förstår dem som har ljusa ögonfransar att de kanske vill ha på lite maskara och så vidare, men man behöver inte sönderspackla sig med ögonbrynspenna, brunkräm/foundation, rouge och tonvis med maskara.. Det är bara en vanlig skoldag, snälla.

Jag tycker då att man kan gå utan smink när man går utanför huset och i skolan, ingen big deal. 

En bild på mig nu, no makeup & it's saturday!
Min mobil har ju bästa kameran osv.. Men ja, jag har till och med mjukisar på mig, åh gos!



Kommentarer
Postat av: Erika

word!

2012-01-07 @ 17:53:13
URL: http://erikakarlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback