Vila i frid

Fyra år går utan att man håller koll på vart all tid tar vägen. 
Fyra går fylld av saknad och fylld av minnen. 

Ja mormor, idag var det exakt fyra år sedan du lämnade oss, jag minns det så väl. 
Du hann varken se när jag konfimera mig, när jag gick ur nian eller hur jag såg ut på min skolbal.
Men du hann se mig växa upp till en tonåring, stötta mig genom mina år som mobbad och förbjuda mig att klippa av mig håret. Varje gång jag ska klippa mig tänker jag på dig, vad du hade sagt, vad du hade tyckt. 

Jag är säker på att du har följt mig vid min sida sen du lämnade oss, varit både stolt och missnöjd med mina beslut. Hoppas självklart att du är mer stolt över mig än missnöjd. Har nyligen skrivit av alla dina lösa recept och fyllt i dem i din recept bok, fick en varm känsla inom mig och kunde inte sluta le. 

Mormor, du är världens finaste ängel, inget snack om saken. 
Jag älskar dig till månen och till baka, oendligt. Vila i frid och ta hand om alla nära och kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback