Dag fyra - Det här stör mig

''Präktiga'' personer. Alltså personer som anser sig vara bättre än ''normal-klassade'' människor.
Bland annat tack vare pengar, utseende eller kunskap. 

Präktiga-pengar-människor - Dryga, har allting i märkesväg. Ser ner på personer som inte har det. 
Jag tror alla kan relatera till ett minne dom har från det, och är det säkert själva. Tänk bara på alla hemlösa, omedvetet ser vi ner på dem men när vi tänker efter är det hemskt.

Präktiga-utseende-fixerade-människor - Oftast medvetna om att dom ser bra ut och tar varje chans dom får till att få komplimanger. Finns många bilder på dom på socialanätverk, både lättklädda bilder och vanliga bilder. Jag tror säkert det finns någon alla kan relatera till. 

Präktiga-plugghästar- Klagar på minsta fel dom får och i frågasätter lärarens betygsättning. Frågar alla andra i klassen om deras resultat/betyg och ''skryter'' om sitt egna. Jag vet iallafall en person jag direkt tänker på.

Sånna här personer känner vi alla, och det är inga vi kommer kunna undvika i vardagen heller eftersom det måste finnas sånna människor också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback