Dag nitton - Vilken sport jag tränar/tränat och åsikt

Jag spelade fotboll i 9 år innan jag fick sluta med det och har även simmat i ett x antal år (jag är inte säker på hur länge) 

Min åsikt om fotboll: 
Fotboll, mycket rolig och intensiv sport. 

Fördelar: Om man tycker om bollsporter kan detta vara en av de bästa. Man tränar mycket kondition och teknik.
Det förekommer även många matcher även när man är yngre och äldre. Mycket umgänge. 

Nackdelar: Det gäller att vara bra på fotboll (kanske är så i alla lagsporter?) för att synas mycket på planen. Där av en av anledningarna till att jag slutade fotbollen 2011. Och det kräver mycket tid och tålamod.


Min åsikt om simmning: 
En stor kaloribrännare.

Fördelar: Bränner många kalorier och är ett lätt sätt att komma i form. Skönt att simma också.

Nackdelar: Kan vara långtråkigt att göra samma sak om och om igen. Det är inte lätt att fokusera på någonting annat heller som att prata med någon eller något annat.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback