En helg fylld av upplevelser!

Hejsan svejsan!
Här ligger jag i min nybäddade säng och  ska alldeles strax fortsätta läsa ur min lånade deckarroman. Är precis hemkommen från Dals Rostock där jag, mamma och pappa satt i OK stugan och löste tipspromenad, det blåste alldeles för mycket för att gå ut och gå så vi satte oss vid ett bord nära brasan och svarade på frågorna istället. Slutade med att pappa och jag fick sju rätt av tolv och mamma fick nio rätt.

I fredags kom några tjejer från klassen hit för att fira att jag har fyllt år och vi gick till vågen för att äta och dricka gott! 
Jag tog en grekisk kycklingfilé och blev väldigt nöjd med mitt val! Bilden tog Lovisa.

Lisa och Linnéa var två gulliga själar som hade köpt presenter till mig, här ser ni vad jag fick av världens sötaste tjejer!

Vid nio tiden kanske klockan var bar det mot Trollhättan igen där jag och några av tjejerna gick ut på Lipz och dansade till natten trädde fram! Jag somnade runt tre tiden i Lisas gästrum och var hur gott som helst att äntligen få sova!

Vid niotiden på lördagsmorgonen ringde mamma och väckte mig eftersom vi skulle till Göteborg på turist och resemässan. Jag och Lisa tog en lång härlig frukost med te, mackor och yoghurt! Sedan skulle jag åka i väg igen!

Väl på TUR mässan var det massvis utav människor och det fanns så himla mycket att gå runt och titta på. Dessutom fanns det massvis av saker som de delade ut för att marknadsföra deras namn, fick ett par flip-flops och två tygkassar med mig hem. Jag kladdade även på en vägg där man skulle fylla i vad nästa resa bar åt. 



Efter mässan så åkte jag, mamma och pappa vidare till Frölunda Torg för att kila lite i affärer, vi hittade ingenting så vi bestämde oss för att fortsätta mot Haga endast för att det är så mysigt där. Väl i Haga hittade vi en Kinarestaurang där vi slog oss ner för att äta.

Klockan närmade sig fem och vi beslöt oss för att åka hemåt igen, då vi hamnar i en extremt lång bilkö på E6:an. Men efter omständigheterna gick det ganska snabbt hem ändå, vi var hemma strax efter sju och då slängde jag mig i sängen för att prata i timtal med Sebastian. 

Det är väl det som har hänt denna helgen, väldigt rolig helg får jag säga! Det var skönt att ladda batterierna lite inför en hektisk vecka med essäinlämning, samhällsprov och högskoleprov! Usch, har fasat för denna veckan!

Nu säger jag och Busan hejdå för nu ska vi fortsätta läsa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback