Återblick på 2013

 

I januari kollade jag på massvis utav hockey, tog många fula, oseriösa selfies och gjorde två stycken vloggar.
Jag och tjejerna åkte skridskor på gympan, jag och Viktoria var hemma hos Izak och jag åkte till Överby tillsammans med Julia för att shoppa och fika på Espressohouse.

 

Under februari månad satt jag mycket i skype tillsammans med samma personer dag ut och dag in. Jag tränade och åt nyttigt också och gick ner 8 kilo och 6 veckor, simmade och gymmade tillsammans med Viktoria och la ner hela min själ på att bli fit. Jag var även sjuk en hel del, så jag satt hemma och började kolla på serier. Saknade sommaren, Kreta och England. Även längtade jag till att åka utomlands igen. Shoppade vid ett tillfälle också, lite bra att ha saker helt enkelt.


 
 
I mars använde jag mig mycket utav eyeliner, jag var med i tt-ela och SVT1 på två olika repotage. Jag var till Hjortens Udde och fotade den fina utsikten samt min familj. Jag var även hemma hos Emma tillsammans med några kompisar och vi hade knytkalas mas massa godsaker och spelade en massa roliga spel. Jag fyllde hela 17 år och fick ett nytt objektiv till min systemkamera och firade tillsammans med familjen och Viktoria. Hade även ett par mysiga helger hemma hos Izak tillsammans med Viktoria då vi kollade på film och jag sov nästan bort hela tiden.

I April var jag på väldigt gott humör, jag taggade att få åka till Stockholm nästa månad och kolla på One Direction, jag köpte nya Converse och gick tipspromenad. Vid ett tillfälle kom tjejerna från Trollhättan hit och vi fotade och åt min otroligt goda tacopaj. Vid ett annat tillfälle var vi hemma hos Lisa och åt korv med bröd, det var trevligt men det var rätt kyligt ute men eftersom det var sol så tvingade vi ut oss själva ändå. Där in i mellan höll vi på med filmprojekt och jag läste en av de bästa böckerna jag läst, The perks of being a wallflower.

Maj var en underbar månad! Supervarm och skön! Jag var på två konfirmationer och ena var min systers. Jag var på One Direction konserten i Stockholm tillsammans med Emma, Jenny och Aurora, en fantastisk dag! Vi hade Trollyawards på skolan = finklädsel. Det var utmaningen i skolan mellan MÅG och Nisse och Nisse vann. På Valborg var vi hemma hos Linnéa och åt middag och sjön singstar. Jag, Lisa och Linnéa klädde ut oss en dag också.
Även juni var en trevlig månad, det var fortsatt varmt och jag fortsatte umgås med mina Trollhätte-kompisar. Vi var till Göteborg på Picknickfestivalen, hade skolavslutning, spelade fotboll och tog även en tripp till Grästorp för att sova hos Gry. Hemma hos Gry sov även jag och Lisa ute under stjärnorna, det var riktigt roligt att uppleva, dock var det rätt mulet så man såg inte jättemånga stjärnor! Jag var till Liseberg tillsammans med min familj + Lisa och läste Ann Rosmans Själakistan, som också var en rolig bok eftersom man är bekant med trakterna hon skriver om! 
Juli månad var en händelserik månad må jag säga! Jag far runt som en jojjo till olika platser!
Jag var hemma hos Emma för tjejmiddag, hemma hos Linnéa en hel helg för att det var Fallens dagar, tältade hemma hos Lovisa, var på kusten tillsammans med min familj, morfar, moster och kusiner, var och fotade akvedukten i Håverud och strosade runt tillsammans med tjejerna på Kanalyran här i Mellerud. Den 29:e blev jag tillsammans med Sebbe också om någon undrade hiihihihih.
I Augusti fick jag äntligen åka utomlands - Azorerna! Vilket underbart ställe, så varmt och skönt och så fun miljö. Fick även se delfiner och val för första gången, vilket var en jätterolig upplevelse. Jag och Sebbe tjatade till oss att få åka båt, så vi åkte en tripp till Köpmannebro jag, pappa, morfar, Emma och han. Sedan började skolan och det var dags för andra året på gymnasiet. De första dagarna arbetade alla esteter med varandra, vilket var väldigt roligt faktiskt! 
 
Det var fortfarande varmt i september så  Lisa och Linnéa passade på att bada hemma hos Tora när vi sov över i hennes stuga. Jag tog sista båtturen för 2013 samtidigt som jag läste The fault in our stars skriven av John Green, även den boken var mycket bra, jag har haft turen att bara ha läst bra böcker under 2013. En dag efter skolan bestämde sig jag, Tora, Lovisa och Gry att äta på Mejeriet i Trollhättan och det var skitgott! Vi var hemma hos Emma och kollade på Idol och jag umgicks en hel del med Sebbe också. Men det var inte allt av vad september erbjöd utan jag åkte även till Åmål tillsammans med mina föräldrar för att kolla på ljusfestivalen, jag hade nog lite för stora förhoppningar för jag var lite besviken. 
Oktober månad är vi inne i nu, jag och några utav mina tjejkompisar fikade vid bryggorna, jag opererade mig för andra gången i mitt liv, jag fotade Tora ute i skogen och gick på en betydligt bättre ljusfestival i Grästorp tillsammans med min familj och Sebbe! Firade även Lovisa och Sebbes födelsedag denna månaden.

Även i november hände det lite grann, på höstlovet var jag uppe i Falun och fick bland annat mina naglar målade utav en kille som ser väldigt badass ut men egentligen är världens snällaste människa. Jag fira två födelsedagar, Gry som fyllde 17 år och Emma som fyllde 18 år. Vi fick pytte lite snö som försvann lika snabbt som den kom, jag var med på en bild på 1D-day och hade photoshoot tillsammans med Tora i fotostudion.
December månad = sista månaden på året. Även denna månaden har vi fotat rätt mycket i studion, Lisa och Thana har varit våra modeller. Dock har månaden har inte bestått av särskilt mycket julkänslor men vi har försökt att tvinga fram dom så gott det går. Jag, mamma och Emma gick upp på köpingen för att se årets lucia tåg. Jag och tjejerna var till Göteborg för att gå på Haga julmarknad och jul på Liseberg, vi hann även se musikhjälpen och bidrog med lite pengar vi också, vilket var ultra mega jättemysigt. Fyra dagar innan julafton hade vi julklappsbytning och jag fick tillslut en dinosaur som Linnéa hade köpt. Och jag fick självklart massa julklappar blandannat ett jättefint armband av min pojkvän!

Detta är då min summering av 2013, bilder från nyår kommer möjligtvis imorgon har inte fått alla fotona från kvällen ännu!
 
 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback