12/12/12 - en otursdag?

God eftermiddag! 
Idag är det alltså 12/12/12, lite roligt faktiskt! Nu är det 100 år tills nästa gång! 

Har varit en väldigt panikartad dag idag, haha. Kanske har varit min otrursdag idag..

1:a panikattacken : I morse så var jag och Shqipe tvugna att ta ett tåg från Vänersborg till Trollhättan för att komma till skolan. På tåget står det ju mot Göteborg, det var bara det tåget där så vi klev på det. Sen när tåget rullar så rullar det åt fel håll (enligt oss) och vi får panik! Vafan ska vi göra?! Vi kommer inte till skolan, får ringa mamma och så får hon sjukanmäla mig, sen går jag av hemma i Mellerud! Som tur var hade vi bara tänkt lite galet och kom till Trollhättan ändå, haha. 


2:a panikattacken : Idag skulle vi vara klara med facebook krönikan på svenskan, det var verkligen svårt att göra och jag visste inte alls vad jag skulle skriva om. Det återstod bara 10 minuter kvar tillslut och jag hade 170 ord och minsta man fick ha var 300, jag fick panik vad skulle jag göra?! Så jag började skriva om allt möjligt jag kom på! Men jag klarade det iallafall!
 
3:e panikattacken : Vi fick sluta 10 minuter tidigare på matten idag för att hon skulle på ett möte, så jag skulle hinna med tåget! Jag tog bussen från skolan 14:22 och tåget skulle gå 14:39, alltså nästan 20 minuter. Men bussen var 7 minuter sen och när jag väl kom till tågstationen såg jag hur tåget rullade och jag svor och var så jävla arg, så det inte var sant! Så fick jag springa tillbaka till busskuren för att hinna med bussen till Drottningtorget där Vänersborgsbussen skulle gå, så var den också 7 minuter sen! Och jag fick verkligen kuta till Vänersborgs bussen för att hinna med den, gissa om jag hade panik denna gången! Hade jag missat den bussen hade jag fått ta nästa buss som kom först om en timma.. Hade ju dött av köldskador eller någonting.

Och som grädde på moset så var det fisk i skolan idag, så det var ingen god mat alls.. Fick bli fil och müsli idag med. Haha denna dagen kanske inte var så bra som jag hade hoppats på!

Men snart ska jag iallafall baka lussekatter tillsammans med mamma, får hoppas på att jag inte dör..
 
My outfit today.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback