Händelse i Mellerud, AMAZING!

God morgon!
Mamma kom in och väckte mig nyss och berättade om en biljakt som slutade precis utanför mitt fönster.
Det befann sig polisbilar, ambulanser och ambulanshelikopter! Tror ni jag vaknade eller? NEJ. Haha, och jag har fönstret närmast. Bara några meter bort. Haha, tjejen sover tungt.

Här är artikeln!

Inbrottstjuvar krockade i rondellen

MELLERUD: Tre förda till sjukhus

De tre misstänkta inbrottstjuvarna flydde från polisen i en mörk bil. Färden slutade i rondellen i Mellerud. Männen har förts till sjukhus med ännu okända skador.
 
Strax efter klockan tre på tisdagsnatten gick flera larm på Apoteket Kronan i Tanumshede. Gärningsmännen hade stulit mediciner och en väktare såg hur en mörk kombi lämnande platsen.

Polisen i Dalsland och Värmland kopplades in i förhoppning om att få fast inbrottstjuvarna. Färden gick norrut och tog stopp två timmar senare, i rondellen på E 45:an i Mellerud.

Två av de misstänkta flydde från platsen. Polisen lyckades senare spåra upp dem med hjälp av hundpatrull.

Fördes till NÄL

Samtliga tre greps men fördes till NÄL i Trollhättan för vård, en av männen flögs till sjukhuset i ambulanshelikopter.

Enligt polisen i Mellerud är skadeläget för männen ännu okänt.

De tre männen misstänks i nuläget för inbrottet i Tanumshede men polisen utesluter inte att fler brottsmisstankar kan tillkomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback