En skandalös årsresumé av 2014!

GJORDE DU NÅGOT 2014 SOM DU ALDRIG GJORT FÖRUT? 
Ja, en heldel faktisk! Jag gick på krogen för första gången i våras, jag fick se Ed Sheeran för första gången, bokade in mig på hotell utan mina föräldrar, började övningsköra både hemma och på körskola.
Senaste utgången till Lipz, från vänster: Gry, Evelina

 

GENOMDREV DU NÅGON STOR FÖRÄNDRING?
Jag klippte håret kort, två gånger detta året! Det är nog många som anser att det inte blev så kort eller inte är en sådan stor förändring, men för mig är det de.

BLEV NÅGON/NÅGRA AV DINA VÄNNER FÖRÄLDRAR I ÅR?
Nej men en av mina vänner väntar barn!

VILKA LÄNDER BESÖKTE DU?
I januari besökte jag Spanien tillsammans med från höger på bilder Emma, Lavin och Christoffer, samt två lärare.

BÄSTA KÖPET?
Det blir nog min iPhone 5s, I love it so much!

GJORDE NÅGONTING DIG RIKTIGT GLAD? 
Oj, det finns många stunder som har gjort mig riktigt glad. Som Ed Sheeran konserten i Stockholm med några av mina närmaste vänner, eller när jag och Sebastian firade våran ett års dag i Göteborg en helg. Sedan finns det ju alla de här småstunderna man har haft kul med vänner och familj! Får inte glömma min alldeles egna glädjespridare, Nea!

SAKNAR DU NÅGOT UNDER ÅR 2014 SOM DU VILL HA ÅR 2015?
Jag har saknat tid att varva ner. Hela sommaren jobbade jag, det var många vänner jag inte hann se på hela sommaren tillexempel. Och när skolan väl började igen var det full rulle igen. 

VAD ÖNSKAR DU ATT DU GJORT MER?
Jag önskar att jag hade orkat ta för mig mer, att umgås mer med mina nära och kära samt ta mig tid till att varva ned lite!

VAD ÖNSKAR DU ATT DU GJORT MINDRE?
Jag önskar att jag hade skjutit upp saker mindre, jag orkar liksom inte plugga alls har blivit anti-plugg-Sara. Det är samma ifall någon har frågat om jag velat hitta på någonting så har jag många gånger tackat nej för att jag har trott att jag inte orkar och sedan visar det sig att jag ångrat mig.

FAVORITPROGRAM PÅ TV?
På TV.. Jag älskar ju alla matlagningsprogram som Sveriges mästerkock samt Dessertmästarna.
TV program som inte har sänts på svensk TV som jag även har kikat på är ju American Horror story, The walking dead samt Games of thrones.

BÄSTA BOKEN DU LÄSTE I ÅR?
Jag är helt galen i John Greens böcker och har svårt att bara välja en.

STÖRSTA MUSIKALISKA UPPTÄCKTEN?
Det är nog Saint Raymond som var förband åt Ed Sheeran, grymma låtar!

VAD VAR DIN STÖRSTA FRAMGÅNG PÅ JOBBET/SKOLAN 2014?
I skolan: 
Jag har satsat allt vad jag bara kan och inte bara gjort halvdana uppgifter, på så sätt höjt mina betyg.
På jobbet: Jag lärde mig mycket om barmhärtighet och tålamod. För er som kanske inte visste det, jobbade jag på ett äldreboende i nio veckor i sommar.

STÖRSTA FRAMGÅNG PÅ DET PRIVATA PLANET?
Oj, det finns nog en heldel. Jag har vuxit som människa och vågar faktiskt säga i från ifall jag inte håller med om vissa delar. Det var för mig tidigare helt bissart. Men även att jag och Sebastian har klarat av distansförhållanden och att inte ha setts så mycket under våren/sommaren. Jag är mer positiv och försöker blicka framåt.

STÖRSTA MISSTAGET?
Oj, kanske är att jag pushat i väg personer i min närhet samt blossat upp för småsaker för att det har varit något annat i grunden.

VAR DU GLADARE ELLER LEDSNARE JÄMFÖRT MED TIDIGARE ÅR?
Oj, det är svårt att säga, mitt 2014 har varit en renarama bergochdalbana.

 VAD SPENDERADE DU MEST PENGAR PÅ?
I början utav året måste det ha varit mat, jag har tagit många fikapauser med mina älskade vänner och några restaurang besök. Men nu den senaste månaden har jag beställt väldigt mycket nya kläder som haft olika reapriser.

Ett restaurangbesök på Jensen's Bøfhus i Stockholm med mina kära vänner från höger:
Elin, Lisa, Linnéa, Ida, Julia och fotografen Elin. 

 VAD GJORDE DU PÅ DIN FÖDELSEDAG 2014?
Jag fyller alltså år den 12 mars, så det är snart dags igen. Men jag vet att min familj gick upp extra tidigt bara för att gratta mig. Jag minns hur Sebastian ringde mig mitt uppe i en lektion och bad mig komma ut och min lärare (Kicki) sa ''Okej du för gå ut en snabbis, det är ändå din stora dag''. Jag gick ut och fick en present som man brukar få när man fyller år - jag öppnade den efter lektionen i sofforna och jag samt alla andra av mina vänner trodde det var en klocka men visade sig vara ett jättefint halsband. Efter skolan åkte jag hem och blev ännu mer uppvaktad, fick en TV och en parfym vad jag komma ihåg just nu.

FINNS DET NÅGONTING SOM SKULLE GJORT DITT ÅR ÄNNU BÄTTRE?
Ifall jag hade haft mer ledighet eller att Sebastian hade haft mer ledighet så vi kunde ses oftare än nu. Han jobbar just nu i Geilo - Norge så det är både dyrt och tar lång tid att åka dit. Så det är ingenting man kan göra över en helg direkt. Men tanken är att jag åker upp nu över jullovet.

VAD FICK DIG ATT MÅ BRA?
Mina härliga vänner, familj och pojkvän! De har fått mig att orka med så himla mycket! Dem är så jävla grymma allesammans! Ett plus i kanten var att jag inte har varit sjuk så ofta detta året.

VEM SAKNADE DU?
Jag har nog saknat Sebastian mesta dels.

MEST STOLT ÖVER?
Jag är stolt över att jag har försökt se det positiva i allting och kämpat på hela året! Visst har det kommit de dagarna då jag bara har velat gräva ner mig i ett hål och aldrig mer kommit upp men jag har tagit mig igenom allting, kanske inte alltid med en klackspark men nästan!

HÖGSTA ÖNSKAN JUST NU? 
Jag önskar att 2015 blir ett hejdundrandes år! Att jag får resa tills öronen blöder (får alltid så himla ont i öronen när jag ska flyga) en resa är bokad och två är under diskussion! Att studenten blir underbar, att balklänningen passar som en smäck, att jag hittar klackskor som passar (har storlek 34 oftast). Ska bli kul med ett nytt år!

VAD TÄNKER DU GÖRA ANNORLUNDA NÄSTA ÅR?
Jag tänker fortsätta stå på mig och inte bli överkörd utan hålla fast vid min åsikt och vara Sara till 110%. Ska även försöka uttycka mina känslor på ett bättre sätt och säga så fort någonting inte känns bra istället för att hålla det inom mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback