Glad påsk!

Hej på er!
Idag är det påskedagen som de säger här i Norge! Ja jag befinner mig just nu i Norge ytterligare en gång. 

Men först en summering fram tills denna dag.

Jag har pluggat hur mycket som helst svenska, högskoleprov, samhällskunskap och Gud vet vad jag har pluggat på egentligen. Hoppas på bra resultat med tanke på hur mycket tid jag la ner på att plugga. 

Jag har spelat in en reklamfilm på biograf forum i Trollhättan tillsammans med Emma och Lovisa. Den ska visas på våran "gameshow" som är vårat sista arbete inom film och tv-produktion. Ska bli så kul att se slutresultatet!

Fick påsklov nu i torsdags på skärtorsdagen och då kom min moster och Lena och Jenny ner för att hälsa på en snabbis. Hann bara träffa dem en dag eftersom jag skulle åka dagen där på. Men vi hann ta ett glas rött och tjöta lite iallafall. 

På långfredagen fick jag skjuts utav pappa till Halden där min resa mot Geilo skulle börja. Tåget gick till Rygge där jag fick byta till buss som tog mig till Oslo. Väl i Oslo hade jag tid att fördriva så jag satte mig på espressohouse och tog en kopp med kaffelatte. Sedan gick nästa tåg till Geilo och jag hade ytterligare fyra timmars tågfärd framför mig, med vackert väder och fin utsikt. Jag var framme vid sju tiden på kvällen. 

Igår gjorde jag i ordning en påskmiddag till Sebastian som bestod av ägg, potatisgratäng, potatissallad, rostbiff och köttbullar. Enkelt, men gott. Vi tog sedan en biltur runt om på fjällen så jag kunde fota lite, sedan avslutade vi kvällen med att kolla på pingvinerna från Madagaskar! 

Idag har jag varit vaken sen 7:30 och har fortfarande inte bytt om från min pyjamas. Livet är bea härligt när man bara kan ligga i sängen och njuta av utsikten och snön som dinglar ner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback