Första december tvåtusentretton

Julmusiken har varit påslagen hela dagen, vaknade till och med till den. 
Har varit nere i källaren och plockat fram adventsljusstakar och vikit tvätt tillsammans med mamma.
Ingen händelsefull dag direkt. 

Det slog mig att allting närmar sig med stora kliv, detta året har gått otroligt fort.
Om 12 dagar är det lucia, med alla fina luciafiranden, ljus i håret samt pepparkakor och lussekatter, mums!
Om 14 dagar ska jag förmodligen på jul på Liseberg med tjejerna, det finns inget finare än massa ljus.
Det återstår bara 23 dagar kvar tills det är julafton som består av julklappar och julmat.
Och sist men inte minst återstår det bara 30 dagar av detta år. Hur sjukt är inte det? 

Nästa år har jag massvis att se fram emot! 
Jag fyller 18, som resten av alla mina 96-vänner. 
Jag får dricka alkohol lagligt, tjäna mer på sommarjobb, mer ansvar och så mycket mer. 
Återstår bara 101 dagar tills denna dagen kommer och det känns helt ofattbart!

Idag fick jag öppna första luckan på adventskalendern och julkalendern börjar ju idag.
Har inte hunnit kolla på det ännu men ska göra det senare hade jag tänkt mig. Ska bli roligt att kolla på! 
Adventkalender och julkalendern är någonting man ALDRIG blir för gammal för.

Nyårsafton förra året
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback