Rådaskolan i Mellerud, anmäld.

Jag vet inte om ni har sett detta men Rådaskolan i Mellerud har äntligen blivit anmäda till skolinspektionen.
Känns tråkigt att skriva äntligen men det är verkligen så jag känner, det behövdes verkligen. 

Rådaskolan har länge varit i botten av Sveriges sämsta skolor, varje gång det hände fick vi på något sätt skulden för det. Men det är ju inte vårat fel. Jag har själv gått på Rådaskolan i tre år. Och under de tre åren byttes det lärare och rektorer hej vildt. Hade fyra olika NO lärare, tre olika SO lärare och fyra olika rektorer på tre år.
Är inte det sjukt? Lärare som inte ens hade behörighet till ämnet fick hoppa in.
Rektorer och lärare som tidigare varit pensionärer har fått hoppa in i bristen av lärare.
Lärare har slutat för att dom har gått in i väggen. 

Det var tid och dags att något skulle behövas göra. Det är inte rätt mot eleverna på skolan. 
Jag har jättesvårt med matten nu eftersom jag inte fick någon hjälp med det.
Vem vet, kanske skulle kunna lite mer iallafall om jag hade fått den hjälp jag hade behövt?

Att ha gått på Sveriges sämsta skola är jättepinsamt. 
Själva Mellerud är inte heller ett höjdar place.
Mina betyg som jag gick ut med i 9:an är inte alls lika hög som dom i min klass. 
Om jag hade MVG i ett ämne på Rådaskolan så sänks det kanske till ett VG nu. 



Detta är en av de stora anledningarna till att jag pendlar till Trollhättan varje dag. 
Denna pendlingen tar mig 3 ½ timma varje dag, och visst kan det vara jobbigt..
Men det känns som det är värt de. För ska jag komma in på högskolan sen behöver jag bra betyg.
Och jag ville jättegärna komma bort från Mellerud så jag valde att inte börja på Dahlstiernska gymnasiet som ligger vägg i vägg med Rådaskolan.


Melleruds kommun ligger riktigt risigt till. 
Det är allt fler som lämnar Mellerud och det kanske inte är så konstigt när vi inte har någonting att erbjuda.
Bygget i Sunnanå var ett rent fiasko. Och nu ska kommunen ta över det så priserna kommer att höjas på båtplatserna. Då kommer dom också tappa masvis av människor. Antingen drar dom till Åmål eller kanske Upperud, beroende på hur mycket dom åker. 

Kanske dags för Melleruds kommun att ta sig i kragen och göra något.

Här ser ni ett inslag som TV 4 har gjort, blev jätteglad över att se detta.
TV4Nyheterna%20V%C3%A4st%2007:33
 
YOLO ATT MITT GYMNASIUM KOMMER SENARE I INSLAGET, HAHAH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback